ادامه مسدودیت سیم‌کارت مهاجران افغانستانی در ایران | کد فیدا چیست؟ نماد مسجد الاقصی در مزارشریف رونمایی شد + عکس تاریخ‌سازی دختر افغانستانی در پاریس | زکیه خدادادی مدال برنز پارالمپیک را از آن خود کرد قدردانی شورای علمای شیعه افغانستان از ایران به دلیل همکاری با زائران افغانستانی اربعین صدور ۶۶ هزار روادید ویژه اربعین برای اتباع افغانستانی گفت‌وگوی اختصاصی با رئیس فدراسیون فوتسال افغانستان | ما تاریخ‌سازی کردیم تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در مسابقات بین قاره‌ای به تایلند رفت طالبان بزرگداشت روز معلم و ورزش بوکس را در افغانستان ممنوع کردند فرماندار تایباد: با دستور ستاد اربعین تا پایان صفر میزبان زائران افغانستانی هستیم تاکید بر ضرورت تصویب طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت برای ساماندهی اتباع ماجرای برگزاری اردوی جنجالی تیم فوتبال افغانستانی در مشهد چه بود؟ گفت‌وگو با سمیه مروتی درباره ترجمه جدیدش | خطر اصلی بازگشت طالبان چیست؟ ویدئو | نوحه‌خوانی نزار قطری با لهجه افغانستانی عکس‌هایی از اهدای جام کافا به تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان جام قهرمانی مسابقات کافا را به کابل بردند + فیلم تکذیب ادعای استخدام ۶۰۰ معلم از میان اتباع تاکنون ۱۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند وزارت کشور ادعای بازداشت زائران افغانستانی اربعین در خوزستان را رد کرد در دو روز گذشته ۵۳۰ زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران وارد شدند (۱ شهریور ۱۴۰۳) تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد
سرخط خبرها

ادامه مسدودیت سیم‌کارت مهاجران افغانستانی در ایران | کد فیدا چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۸۶۶۰
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
ادامه مسدودیت سیم‌کارت مهاجران افغانستانی در ایران | کد فیدا چیست؟
در روز‌های گذشته گزارش‌هایی در رابطه با مسدودشدن سیم‌کارت اتباع خارجی ساکن ایران از سوی دو اپراتور ایرانسل و همراه اول منتشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در روز‌های اخیر سیم‌کارت بسیاری از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران که دارای مدارک معتبر اقامتی در کشور هستند، بدون اطلاع‌رسانی قبلی به آنها مسدود شده است.

پس از مراجعه مهاجران افغانستانی به دفاتر اپراتور‌های تلفن همراه و ثبت مدارک اقامتی آنها از سوی این دفاتر، اما هیچ تغییری در رفع مسدودیت سیم‌کارت آنها اتفاق نیفتاده است.

در پیامی که مهاجران افغانستانی پس از انسداد سیم‌کارت‌هایشان دریافت کرده‌اند، از آنها خواسته شده که در سامانه‌ای به نام پورتال فیدا جهت احراز هویت و رفع انسداد سیمکارت‌شان اقدام کنند.

این درحالی است که سامانه فیدا از روز سه‌شنبه هفته گذشته دچار اخلال شده و امکان ورود به آن وجود ندارد.

کد فیدا چیست؟

فیدا کد ۱۲ رقمی اختصاصی است که اتباع قانونی پس از انگشت نگاری در دفاتر خدماتی اتباع یا کفالت می‌توانند آن را اخذ کنند.

در برخی ادارات از این کد به نام‌های متفاوتی، چون کدفراگیر، فیدا و... یاد می‌شود.

اکثر مهاجرین دارای کارت آمایش، پاسپورت اقامتی و خانواری حداقل سال یکبار این کد را از دفاتر کفالت اخذ نموده‌اند و کد جدیدی نیست، زیرا همه افراد دارای یک کد اختصاصی، خانوار و یکتا می‌باشند.

مهاجران افغانستانی چگونه سیم‌کارت خود را رفع مسدودیت کنند؟

مراجعه به یکی از نمایندگی‌های اپراتور‌ها با در دست داشتن مدارک اقامتی و کد‌های یکتا و اختصاصی.

تماس با ۷۰۰ و ارائه مدارک مورد نیاز جهت رفع انسداد.

مراجعه به اپلیکیشن‌های ایرانسل و همراه من و ارتباط گرفتن با کارشناسان در قسمت چت آنلاین و ارائه مدارک مورد نیاز.

گفتنی است که کد اختصاصی همان کد فیدا و فراگیر است و در صورت داشتن این کد‌ها جهت اخذ آن مراجعه نکنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->